emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, februari 18, 2006

Brunch på String

Efter helger av jobb är det underbart att va ledig. Eller jag ska förstås skriva klart artikeln men det kirrar jag imorgon. Idag har jag käkat en lång och god brunch på bohemiska String på söder med Annis, Lina, Anna-Maria och Oskar. Kaffe, juice, bröd, ost, keso, ägg, vaniljyoghurt med bär och pannkakor med sylt. Bättre start på dagen finns inte. Skönt att komma ur min vardags-slit-bubbla en stund. Satt länge bredvid Lina och höll handen på hennes stora mage. Några gånger kände jag små rörelser. Om två veckor ska det va dax! Är så otroligt spännande. Första bebisen i gänget. Lina verkar va så lugn och redo att göra det som miljarder kvinnor gjort före henne.

Idag är det exakt ett år sen jag tog körkort! Det isärklass svåraste jag någonsin presterat. Kan inte va så många mil jag kört under mitt första år som bilist. Skulle va schyst med en egen liten kärra att storhandla med...