emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, februari 17, 2006

Tips på bra laptop

Vaknade med halsont idag så skippar skolan idag med och fortsätter skriva på artiklarna. Typiskt om jag skulle bli sjuk nu till helgen. Imorgon kommer två par + en bebis på middag i vår lilla etta. Har precis fått upp lite tavlor, foton från min bror, som jag inte orkat göra tidigare. Blir alltid lite pushad att fixa sånt när vi ska ha gäster. Ska snart ge mig ut i snövädret och handla. Skulle egentligen vilja bädda ner mig men det får vänta.

Jag skulle behöva bra tips på laptop. Den jag har nu kommer snart ge mig ett nervsammanbrott. Tangentbordet blir bara sämre och sämre och förpestar min tid vid datorn. Bokstaven E funkar knappt utan man måste trycka jättehårt och då blir det oftast två E istället. Många andra tangenter ger också dubbla bokstäver och trycker jag på mellanslagstangenten blir det fler än ett mellanslag. Jag har utvecklat en ganska bra teknik men det är ändå väldigt störande. Särskilt när jag chattar och det ska gå snabbt.
Jag har förstås en IT-ingenjör här hemma jag kan fråga men alla tips är välkomna.

3 Comments:

  • At 4:36 em, Anonymous Anonym said…

    Jobbigt! Mitt W börjar krångla, och eftersom 90% av mejlen jag skriver är på engelska så är det lite problematiskt...

     
  • At 5:42 em, Blogger Emma said…

    Oj,90 procent. Inte illa. Ha en bra helg vännen.

     
  • At 6:37 em, Anonymous Anonym said…

    Alltså jag har inte undersökt frekvensen av engelska så vetenskapligt, det jag menar är att kanske mer hälften av mejlen inom aiesec är på engelska. Och det blir ju lätt ett rejält antal per dag

     

Skicka en kommentar

<< Home