emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, februari 07, 2006

Barhäng på Nada

Trött. Idag har jag varit elva timmar i skolan. Nästan hela tiden framför datorn och med redigeringsprogrammet Protools. Inte lätt att klippa ned de fyra intervjuerna men vi lyckades rätt bra. Är inte klara utan ska göra det sista imorgon. Kul att vi tillslut fick tag i regeringens utredare av integrationsfrågor, Masoud Kamali. Han gav en känga till politikerna i Sollentuna så det blev "bra" dramaturgiskt. Är kul att jobba tillsammans men lite jobbigt också. Jag och min kära klasskompis har lite olika syn på god journalistik. När vinklar man för hårt?

När ögonen började gå i kors ringde Annis och sa att hon, min bror Viktor och jobbarkompisen Malin skulle ut och ta en öl på Nada. Mycket unik sammansättning. Egentligen var jag supertrött och borde egentligen läsa boken jag ska recensera till fredag men Nada lockade mer. Efter jobbig beslutsångest och lite peppning åkte jag ändå till söder. Tog en veggiburgare på vägen. På Nada var också Anna-Maria och AB-Ronnie. Kul att hänga lite och slappna av efter en hård dag.

3 Comments:

  • At 10:13 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag vill också hänga på Nada med er! Men jag förstår inte... Jobbar Viktor med Annis? Eller?

     
  • At 10:40 fm, Anonymous Anonym said…

    Karin, Viktor ska praktisera hos Malin. Malin jobbar på AB. Allt hänger i hop i den här stan...
    Vi borde hänga mer på Nada allihop. Nada är bra!

     
  • At 5:38 em, Blogger Emma said…

    Förstår att du inte hänger med Karin. Puckarna är snabba. Jag gillar verkligen Nada så hänger gärna där mer.

     

Skicka en kommentar

<< Home