emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, februari 02, 2006

Kvitto på tre års slit

Med guldbokstäver står det examensbevis högst upp på pappret. Jag har äntligen, efter ett år, skaffat mig ett kvitto på tre års pluggande. Det var faktiskt snyggare än jag hade förväntat mig. Nästan så fint att det skulle få pryda min vägg. Nja.

Grattis Jonas, min loverboy sen snart fem år fyller 27 idag! Jag sjöng för honom imorse med hes röst. Rätt svårt att fira varandra i en etta och smussla med inslagspapper och tända ljus. På söndag är det hans tur. Jag gav honom medlemskort på biograf
Zita (klart bästa bion i stan) så nu är vi båda så kallade Zitavänner. 500 spänn ger oss 20 premiärer om året och så betalar vi bara 65 spänn för allt vi ser där. Riktigt bra för två filmgalningar som inte nöjer sig med Stockolms filmfestivals förhandsvisningar. Ikväll kommer svärpäronen och kanske Jonas farmor och käkar kladdkaka.

Idag har jag och min drivna klasskompis Anna-Klarat jagat intervjupersoner till vårt radioinslag. Vi har lyckats boka in tre personer imorgon, mycket tack vare Anna-Klara som har en imponerande envishet och drivkraft. Ska försöka inspireras lite av henne och släppa min eftertänksamhet något som ibland bara blir ett hinder.