emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, januari 24, 2006

Bikinibrudar som lockbete

8 timmar i skolan och 4 timmars jobb. Nu är jag trött! Allt nytt på radiokursen gör mig nog ännu tröttare än vanligt. Idag fick vi leka lite i redigeringsprogrammet med intervjuerna vi gjort med varandra. Jag kände mig först lite som bambi på hal is (som vår roliga lärare uttryckte sig om oss nybörjarstudenter) och stirrade på alla funktioner. Men sen var det faktiskt rätt kul att trixa lite och klippa ihop intervjun så att det blev helknäppt.

Fick en flyers i brevlådan idag om en ny klubb på Kickis med namnet Biatch. Det var ett skämt. Eller det sorgliga är väl att de som gjort inbjudan inte är ironiska. På framsidan av det babyblåa kortet står en tjej i minimal bikini och drar i trosbanden. Brösten är uppumpade och huvudet på sned. På baksidan syns två unga tjejer i närbild som kramas. Båda har korta kjolar och linnen och man ser rakt in i den ena tjejens skrev.
På kortet står det också att klädseln ska vara porrig. Jo, vilken klädsel som gäller för tjejer var ju lätt att lista ut men vad ska pojkarna ta på sig då?

Jag hajar inte vilka som blir lockade att gå på deras klubb. Antagligen finns det en hel del som blir det men själv undrar jag bara vilka de är som står bakom det hela. Kommer vi aldrig att slippa bikinibrudar som lockbeten?

2 Comments:

  • At 7:59 fm, Blogger Sanna said…

    När vi ska slippa bikinitjejer som lockbeten är en mycket bra fråga, snart hoppas mitt naiva jag och mitt cyniska säger aldrig. Jag hoppas det naiva vinner. =)

     
  • At 7:11 em, Anonymous Anonym said…

    Nä det lär nog inte försvinna på ett bra tag. När den nya klubben Seven skulle startas i Uppsala (Karins lillasysters dåvarande pojkväns klubb) så skickade de ut inbjudningar med just en storbröstad, dock mörkhårig, flicka i bikini. Nice

     

Skicka en kommentar

<< Home