emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, januari 16, 2006

Ny överklagan och jag som nattchef

Kanske har vi ändå en liten chans att få bo kvar. Jonas har pratat med SSCO idag och de sa att vi har ganska bra chans att få igenom en överklagan om vi fixar bättre bevis. Bevis på att jag verkligen tog alla poäng under mina tre år på Södertörns högskola och att jag kommer att plugga i vår. "Vi vill ju inte slänga ut studenter", sa hon Jonas pratade med. Nähä....men vad bra då.
Vad jag längtar efter en egen lägenhet där jag slipper bevisa vad jag sysslar med hela tiden.

Nu ska jag snart promenera till skolan. Idag gör vi andra och sista numret av nyhetstidningen Sveanytt och jag ska vara nattchef. Känns sådär. Är ingen bossig person men är väl bra att öva lite. Synd bara att jag just idag inte fick nån DN så jag har bara halvkoll på vad som hänt.

3 Comments:

  • At 10:27 fm, Anonymous Anonym said…

    Emma,jag håller tummarna för att SSCO ger med sig och att ni får bo kvar. Men hur resonerar de egentligen? Först får man inte bo hos dem om man pluggar på distans, men ni har goda chanser att få rätt om ni överklagar för att du har pluggat andra kurser tidigare på SH? Det låter som konstig logik...
    Du vet var du ska vända dig om du vill att vi ska skriva om det..

     
  • At 6:02 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Emma, hoppas verkligen att det löser sig med bostad. Annars får vi starta en insamling!

     
  • At 7:01 em, Blogger Emma said…

    Tack tjejer. Nej, jag hajar inte riktigt heller logiken i det här. Nu väntar jag bara på bevisen på att jag verkligen tog 120 p på Södertörn...
    Ha det bra och ska bjuda hem er när det här, förhoppningsvis, lugnat ner sig.

     

Skicka en kommentar

<< Home