emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, januari 14, 2006

Klantskallar

Gårdagens ilska byttes till irritation när vi insåg att SSSB faktiskt har rätt att kicka ut oss. Jonas hade kollat upp vad SSCO stod för, den organisation som den högskola man pluggar vid måste vara ansluten, och insåg att den INTE var för hela landet. Stockholms Studenters Central Organisation, inte Sveriges. Jasså....var det så. Luften gick ur mig. Så det är alltså vi som har varit klantiga och inte kollat upp noggrannare vilka regler som gäller. Satan i gatan.

Samtidigt kan jag tycka att vi ändå borde få slippa att packa våra väskor. Kursen fanns ju inte här och nu pluggar jag ju i stan. Borde räcka men tror tyvärr att de är ganska fräcka.

Så alla studenter som bor i studentlyor i Stockholm: Läs inga distanskurser på andra högskolor ute i landet. Hur intressanta de än är och trots att de berikar er examen. Då är det bättre att ni väljer en kurs i något ämne som ni inte alls är intresserad av. Om ni inte vill bli utkastade förstås.

Detta innebär alltså att alla som läser hela distansutbildningar, kanske för att de har småbarn, inte har rätt till Stockholms studentbostäder. Är det rätt?

3 Comments:

  • At 2:05 em, Anonymous Anonym said…

    Det är ju himla bra utan reklam men är den bara helt gratis??? Som vilken lunarstormsida som helst? :P Hoppas det verkligen löser sig med lägenheten. Fy på alla gamlingar som bara sitter och bestämmer och inte kan tänka sig in i situationen!!!!!!!!
    Ha det jättebra!!!!
    Krami

     
  • At 2:17 em, Blogger Emma said…

    Japp, helt gratis! Vad jag vet behöver jag inte ha nån reklam.

     
  • At 8:42 em, Anonymous Anonym said…

    Hemlös...vi får leta bostad ihop då.

     

Skicka en kommentar

<< Home