emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 12, 2006

Middag med Indienfarare

Har en föreläsning som börjar klockan tio och har schemalagt till klockan fyra. Är rätt sugen på att skippa allt och bara sitta här vid min dator och skriva på mitt reportage. Lyssna på P3 och låta orden flöda. Men, det är nog ingen bra idé. Kan inte missa något. Då får jag rest och kanske till och med lite sämre kunskaper.

I eftermiddag kommer Alex från Malmö. Hon har varit i Pune i Indien hela hösten och gjort praktik som socionom. Verkar ha haft det fantastiskt och det ska bli kul att höra henne berätta ännu mer än vad jag kunnat läsa i Resdagboken. Vi ska käka middag tillsammans med Annis och Anna-Maria. Precis vad jag behöver en torsdag.