emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 08, 2006

Fixardag imorgon

Borde sova men är inte trött. Inte bara för att lovet är över och att skolan drar igång igen imorgon vid nio. Nej, utan för att jag ska fixa en massa viktiga saker under dagen. För att vi inte ska bli utkastade från vår studentlya måste jag kirra ett studieutrag som visar att jag tagit poäng under terminen. Förhoppningsvis kan jag få ett på min institution (om det finns några poäng inrapporterade) eller så måste jag åka ut till Frescati trots att JMK tillhör SU. Suck.

Sen ska jag köra bil en massa. Eftersom jag ännu är grön bakom ratten känns det som ett stort projekt. Jag ska göra ett reportage från Sollentunas slalomklubb för lokaltidningen som min klass håller på att producera. Med mig har jag min bror Viktor som är en fenomenalt bra fotograf. Känns tryggt. Både i bilen och i backen. Har lyckats slippa jobbiga liftkortsavgifter och vi kan åka som press. Schyst. Tror inte jag kommer att kunna sälja det någonstans men ska nog försöka om det blir bra. Lite mycket jobb annars för en skoluppgift.