emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, januari 04, 2006

Träna eller inte träna....

Om fyra timmar börjar jag jobba. Kvällspass på Infopaq (mediebevakningsföretag). Nu är frågan hur jag ska bedriva de lediga timmarna. Skynda mig iväg till ett spinningpass och käka nån lunch på stan? Borde träna men vore rätt skönt att slappa lite till innan jobbet. Dessutom borde jag förbereda frågor inför morgondagens intervju med Melodifestivalkillarna från Sollentuna. Verkar som om intervjun äntligen blir av efter att jag tjatat i ett par veckor. Tur att vi har lång deadline i skolan. Tjatandet och jagandet är verkligen baksidan på journalistiken.

Om jag struntar i träningen så tror jag att jag promenerar istället (måste ju röra på mig!). Kanske genom hela stan till jobbet vid Skanstull. Med nya mp3-spelaren som sällskap flyger jag fram. Härligt att njuta lite av stan i vinterskrud också. När plugget drar igång nästa vecka lär jag befinna mig i ständig mörker.

3 Comments:

  • At 12:46 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, ta och trava som som du är så bra på som du framförallt utvecklade i Florens. Då får du inte bara motion utan också ljus och luft som inte finns i instängda träningslokaler.
    G
    ps
    Vacker blogg och snygga solglasögon
    ds

     
  • At 1:06 em, Blogger Emma said…

    Kul att du hittat hit och att kommentarfunktionen funkar. Ja, snart ska jag ge mig ut och gå. Ses!

     
  • At 2:28 em, Anonymous Anonym said…

    jag gillar din blogg :-)

    hoppas jobbet går bra, här går det trögt men det blev en fin promme i snön i alla fall.

    /k

     

Skicka en kommentar

<< Home