emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 05, 2006

Relationsrådet och intervjun

Så var jag hemma igen och lyssnar på mitt favoritprogram i radio: Relationsrådet i Christer i P3. Ett klart underskattat program som fler borde lyssna på. Lyssnare ringer eller skriver in om sina relationsproblem som programledaren Morgan Larsson försöker lösa tillsammans med Kitty Jutbring och Jonna Abelsson. Otrohetsproblem, arga svärmödrar och vad man säger om flickvännen köpt skitfula skor till en i julklapp. Alltid intressanta råd och de bjuder ofta mycket på sig själva. Tror faktiskt inte att ett enda tv-program är bättre just nu så ge det en chans.

Skönt att ha intervjun avklarad. Jag träffade två gymnasiekillar (hip hoppare) som blivit utnämnda till årets sötaste i tidningen QX (berättade de lite generat) och en AD i 30-årsåldern. De tre har gjort låten Kuddkrig som de två yngre ska framföra i Melodifestivalen. De var roliga. Var säkra på att de skulle nå finalen men dissade sin låttext totalt och gillade egentligen inte Melodifestivalen. Sa de i alla fall...
Var rätt svårt att hålla koll på vem som sa vad men tror det gick ok i alla fall.

1 Comments:

  • At 2:58 em, Anonymous Anonym said…

    Jag lyssnar också på Christer i P3, underbart! Storstädat allt nu, lådor, garderober etc, men tyvärr blev det en stor hög pryttlar kvar på mitt golv som jag inte vet var jag ska göra av.... typiskt.

     

Skicka en kommentar

<< Home