emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, januari 13, 2006

Bostadslös?

Nu är jag ARG. Det är jag faktiskt rätt sällan men det här är bara så fel. För en halvtimma sen damp brevet ner från SSSB (Stockholms studentbostäder) ner i brevlådan. Jag vågade knappt öppna trots att jag ändå var rätt säker på att de borde ha insett att vi visst har rätt att bo kvar. Men nej!

"SSCO:s bostadsdelegation, BD, beslöt den 11 januari 2006, att avslå din ansökan gällande förlängt hyresavtal."

Jag hajar nada. Jag tog tio poäng i våras (precis som det stod att kravet var på vårt hyresavtal) och jag plugggar nu på heltid och det kommande året. Så vad är problemet? Varför ska vi kastas ut? För att de har ändrat i reglerna på deras hemsida. Där står det numera att man måste plugga i någon av Stockholms högskolor. Vi har inte blivit informerade om att reglerna har ändrats. Min kurs i våras gick på Mittuniversitetet i Sundsvall och var en distanskurs. Men det fanns ju ingen motsvarande kurs (grafisk design, med inriktning på tidningsdesign) här! Kursen passar också in i min utbildning som journalist vilket också borde övertyga dem om att det var rätt. Nu pluggar jag ju dessutom i huvudstaden igen.

Så vad händer nu? Vi tänker fortsätta strida jag och Jonas, min sambo. Börja med att ringa upp dem som fattat beslutet och räcker inte det får vi väl vända oss till media och bli offer. Tack SSSB för att ni har förstört både min pluggdag och helg.

Typiskt att det är fredag den 13:onde idag...

2 Comments:

  • At 1:53 em, Anonymous Anonym said…

    Stackare! Hoppas det löser sig

     
  • At 2:27 em, Anonymous Anonym said…

    Märkligt att bli utkastad bara sådär! :( Och ja, våra bloggnamn är väldigt lika, jag har oxå hoppat till på tjejblog... *ler* Jag har kallat mig emellen ett år, men det är säkert så att våra vägar inte har mötts, internet är ju ganksa stort... ;-) Ha en bra dag, hoppas resten av dagen blir bättre!

     

Skicka en kommentar

<< Home