emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 15, 2006

Sveriges mest lysande stjärna

Laleh vann ikväll 2 priser vid årets Rockbjörnengala. Årets nykomling och årets kvinnliga artist. Helt rätt! Hon är Sveriges mest lysande stjärna just nu. Jag och mamma såg henne på Chinateatern i höstas och det var nog den bästa konsert jag sett. Vilken energi och så mycket kärlek till publiken. Mamma såg Bob Dylan dagen efter i Globen och minns att hon tyckte att det var stor klasskillnad mellan konserterna. Å då var det inte Dylan som var bäst. Det bästa med Laleh tror jag är att hon känns så äkta. Hon älskar det hon gör, låter sig inte begränsas musikaliskt och verkar inte se något egenvärde i att synas.

Mer Laleh åt folket!