emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 15, 2006

Filmlista

Jag som kallar mig cineast borde ju bjuda på vilka filmer jag kollar på. Därför har jag nu lagt upp en lista över vilka filmer jag hittills har sett under januari och vilka betyg jag har satt på Filmtipset. Listan kommer att fyllas på så håll utkik om du vill ha tips på bra rullar eller se vad jag inte rekommenderar.

Igår såg jag ingen film men var på
stadsteatern och såg föreställningen "Jag är min egen fru" med Björn Kjellman. Kjellman imponerade som tysk transvestit och i 34 andra roller men annars kändes det lite långt. Vilken energi. Lite komiskt bara att jag och Jonas i pausen pratade om hur impade vi var att han kom ihåg alla repliker och sen i andra akten glömde han ett stycke. Fixade det i alla fall proffsigt och publiken applåderade.