emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, januari 17, 2006

Fotbollspucko

Skönt att den saudiska regeringen ändrar sig och låter kvinnor kolla på landskampen mellan Sverige och Saudiarabien. Däremot är det sorgligt att den assisterande förbundskapten Roland Andersson verkar tycka att det var helt ok att diskriminera alla kvinnor.

”Om kvinnorna vill se på fotboll kan dom göra det på tv.”
Jasså, hade han tyckt samma sak om det gällde män? Knappast.

”Svenskar kan inte bara komma hit och sätta en svensk stämpel och säga att det är vi som har rätt och dom som har fel. Så enkel är inte världen.”
Nej, kanske inte men vi kan göra påtryckningar. Precis som vi gjorde nu. Om man rycker på axlarna kommer det aldrig bli några förändringa.

2 Comments:

  • At 10:35 em, Anonymous Anonym said…

    Ja jag tycker att det är en universell sanning att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, så då är det väl jättebra att de åker ner och sätter en svensk stämpel på det hela!

     
  • At 8:20 em, Anonymous Anonym said…

    Jag tror faktiskt han också tycker att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. Tror Aftonbladet & co har vinklat intervjun en hel del. Här finns lite av hans förklaringar:

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21865&a=523454&lid=puff_523454&lpos=lasMer

     

Skicka en kommentar

<< Home