emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 22, 2006

Premiär för Sollentuna tidning

Efter fyra veckors jobb, plus ett jullov, blev till slut Sollentuna tidning klar. Sena kvällar, fajtandes med redigering och jagandes efter Sollentunabor. Mycket slit men definitivt den bästa kurs under utbildningen. Ja, som jag någonsin har läst faktiskt. Förutom några småmissar tycker jag vi lyckats rätt bra. Känns lite synd att ingen, förutom vår klass, kommer att läsa den bara.

Nästa vecka väntar radiokursen. Spännande. Har aldrig gjort ett radioinslag så det blir en utmaning.

Nu ska jag gå ut och promenera lite på Gärdet innan solen går ner. Ikväll blir det filmen Varannan vecka på bio och kanske partaj eftteråt om jag orkar. Vi var ju ute igår på Metro och firade Annis så är lite småseg.

2 Comments:

  • At 8:12 em, Anonymous Anonym said…

    Jag är utanför klassen och har läst, nåja bara några artiklar men ändå, och tycker att ni har gjort en bra och intressant lokaltidning. Lågupplösta bilder är aldrig kul men det är bara en bisak i sammanhanget. Skicka den till biblioteket, kommunhuset och skidskolan! Läsvärt för många som bor och verkar i Sollentuna.
    hej från mor

     
  • At 9:08 em, Blogger Emma said…

    Tack! Vi hade förstås gärna haft högupplösta bilder men vi fick inte tillgång till det på Pressens bild.

     

Skicka en kommentar

<< Home