emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, januari 18, 2006

25 år och snart bebisdax

Och först ut att bli 25 år i gänget är....ANNIS. Grattis! På fredag ska vi fira dig. Kul att Lina också kommer med ut. Hon börjar bli höggravid och i mars kommer hennes och Luis första barn. Så kul men lite konstigt också. Vi har känt varandra sedan första klass och har många minnen ihop. Smög in på rasten i mellanstadiet, fast man inte fick, och bytte jackor för att inte vår lärare skulle känna igen oss....öh? (Karin och Robin var med också tror jag) Sen fick vi straff av lärarinnan Jönsson för att vi varit olydiga och fick skriva av en text när de andra slutat. Usch, tur att man slipper sånt nu för tiden.

Ett annat starkt minne är reklamfilmen vi gjorde för Ahlgrens bilar i högstadiet på tillvalet Ord och bild. (När de flesta andra tragglade glosor) Lina och jag tävlade på löparbanor och hon vann för att hon käkat godiset.

Min 25-årsdag är inte så långt bort, cirkus 2,5 vecka, men några bebisar är inte påväg än på ett tag.

1 Comments:

  • At 8:25 em, Anonymous Anonym said…

    Tänk vad stora alla är, min Lotte har en bebis, Lina får snart en, flera är gifta och flera har RIKTIGA jobb! Galet

     

Skicka en kommentar

<< Home