emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 22, 2006

8 kilometer i gnistrande snö

Lite mör i benen blev jag efter 8 kilometers skidande. Mina föräldrar tog förstås en extra runda men de får nästan räknas som proffs, så jag jämför mig inte med dem. Var hur fint som helst i skogen vid Lida. Massa snö, blå himmel och sol. Fika med kaffe, smörgåsar och torkad frukt. Kändes lite som att vara i fjällen igen. Trodde först att jag inte skulle kunna åka alls för bindningen trilskades men pappa fixade den med hjälp av ett snöre.

Jag kan inte hålla mig! Ikväll ska jag på bio igen och se Match Point. Förutom Jonas hänger lillbrorsan med vänner också med.

Vill gratta min andra bror som fått assistentjobb till en gigant inom formgivningsbranschen. Hur kul som helst och precis vad han behöver som nyexad.