emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 22, 2006

Skidtur och Varannan vecka

Sol, blå himmel, massa snö och 13 minusgrader. Perfekt för en skidtur. Ska följa med mina föräldrar, som är riktiga friluftsmänniskor, idag och åka längdskidor. Sist jag hängde på var kvällen innan min sista uppkörning och kunde inte riktigt njuta av det hela. Hoppas det går bättre idag. Fast jag får räkna med att kämpa ordentligt för mina päron är inga sniglar direkt.

Blir skönt att röra mig lite. Särskilt efter allt naturgodis jag proppade i mig igår på bion. Filmen Varannan vecka var bra. Rolig och med sköna karaktärer. På sidan jag länkade till kan man kolla in några scener om man vill ha ett smakprov. Vill se Woody Allens nya film Match Point också. Kritikerna har ju gillat den och så är Scarlett Johansson en av mina favoriter. Älskar Lost in translation.