emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, januari 27, 2006

Radiointervju med Empire Dogs

Pastavattnet kokar och snart ska laxsåsen göras. Skönt med fredag. Idag har jag gjort min första radiointervju någonsin. Trots att jag gjort många intervjuer tidigare kände jag mig ganska osäker när jag satt där med micken i hand och hörlurarna på huvudet. Hur gör man? När man skriver kan man korrigera mycket i efterhand och dölja en dålig intervju med schysta formuleringar. Med radio måste allt klaffa direkt.

Vem blev mitt intervjuoffer? Jo, Stefan från rockbandet Empire Dogs som är kompis till Jonas. Uppgiften är att göra ett kulturreportage, men vi fick egentligen göra lite vad som helst. Jag och Stefan snackade bland annat om lanseringen av plattan Love attacks !!! i USA och om deras planer på att slå i Korea. Hoppas de lyckas.

När jag var klar med intervjun på Buylando, där Stefan jobbar, stack jag tillbaka till skolan för att redigera. Kul men pilligt. På tisdag är det sändning!

Såg förresten Marit Bergman idag när jag väntat på Stefan. Blev glad av att se henne och mindes den härliga julshowen på Debaser som sparkade igång julen.



Foto: Lena Eidenberg

3 Comments:

  • At 6:33 em, Anonymous Anonym said…

    Hej, jag har inte sett dig på länge, men det brukar ju vara så när man håller på med radio i skolan. Jag håller, det var svårt med radio, men det är otroligt kul, när man börjar lära sig lite. Ha det bra/Cilla

     
  • At 8:31 em, Blogger Emma said…

    Nej, har bara sett Erika som varit i radiostudion. Ska du läsa MKV C på JMK? Hoppas det! Kram

     
  • At 2:51 em, Anonymous Anonym said…

    Hej,
    jag läser c-kursen, förläsningar två dar i veckan, lite skillnad mot produktionen. Hoppas att vi ses snart!

     

Skicka en kommentar

<< Home