emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 26, 2006

Klasskväll och klippning

Är hemma efter en kul kväll med klassen, eller bara hälften dök upp. Först käkade vi enorma pizzor på Piccolo angolo vid Hornstull (måste vara Stockholms största) och sen blev det barhäng på Street. Hittade ett gäng soffor och fåtöljer där vi slog oss ner. Väldigt schysst ställe faktiskt.

Har också lyckats klämma in en klippning idag hos min superba frisör Madde. Har varit hos henne 4 gånger nu och har faktiskt aldrig fått så mycket komplimanger som efter att hon satt saxen i mitt hår. Tidigare brukade folk knappt märka att jag klippt mig. Men det beror nog oxå på att jag blivit lite modigare och slutat säga: Ta bara topparna. Madde har i alla fall bytt salong. Från Hårgänget till Moc på Åsögatan. Dyrt men flashigt ställe. När håret blir tvättat får man sitta i ett annat rum där en film rullar (idag nån japansk manga) och så får man massage i hårbotten. Görskönt. En god kaffe latte blev jag också serverad under tiden.

Imorgon tänkte jag lyxa till det och ta lite sovmorgon.