emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, januari 28, 2006

Främmande fågel

Är hemma ganska tidigt trots en kul fest. Ska jobba imorgon vid åtta. Skoj, oj så skoj. Känner mig sliten och skulle bara vilja dega i soffan.

Festen var hemma hos David, Jonas kompis från Lund, och hans tjej Lena. Fullt med folk i deras fina lya vid Fridhemsplan. Romsnittar, shottävling och vattenpipa. Kändes som om jag var den enda som pluggar och de flesta verkade ha bra jobb inom branscher som är totalt okända för mig. Inga samhällsvetare direkt. Kände mig faktiskt som en främmande fågel men alla var trevliga och nyfikna på mina journalistplaner. Nu är väl hela gänget, inklusive Jonas, påväg till något ställe vid Stureplan. Själv ska jag borsta gaddarna.