emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, januari 31, 2006

Vi slipper flytta!

Yes! Vi får bo kvar i vår etta på Gärdet. Kampen är vunnen efter två överklagningar där vi tillslut lyckads bevisa att jag verkligen är, och faktiskt även har varit, studerande. Känns skönt att slippa packa mitt i terminen och jaga nytt boende. Tror jag ska be Anna på Gadden att skriva en upplysande artikel om hur hårda reglerna är. Finns säkert många andra som tror att de räknas som studenter även när de läser en distanskurs.

Idag var en skön dag i skolan. Vi hade sändning av våra radioprogram och jag slapp för ovanligthets skull vara kreativ. Imponerande hur bra allt blev ändå. Imorgon är det dax att sätta igång med nästa uppgift. Samhällsreportage. Mitt huvud är tomt på idéer men det kommer väl.
Imorgon ska TV4 direktsända från kafeterian på JMK. Tror tittarombudsmannen ska komma dit och några i min klass, och andra studenter, ska ställa kritiska frågor. Media möter blivande journalister alltså.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home