emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, februari 05, 2006

Halvvägs till 50

Så var jag 25 då. Halvvägs till 50 eller en kvart till 100....Pappa undrade om jag vill vara äldre eller yngre än jag är idag. Men jag tycker faktiskt att 25 känns helt rätt och har ingen jobbig åldersnoja.

I stereon snurrar nya skivan med den franska gruppen Novelle Vauge som jag fått av storebror, Moa och Albin. Bra! Jag sitter på nya kontorsstolen i snyggt skinn som mamma och pappa köpt. I magen ligger massa chokladkaka, mousserande vin och indisk mat. Min 25-års dag har verkligen inte passerat som vilken söndag som helst. Mysmorgon med Jonas, bullrig släktfika med skålande och sång å så avslut på den indiska restaurangen Shanti med familjen. Gott och mysigt. Som krydda på allt detta har många vänner ringt, sms:at och mejlat. Tack alla!


Min fina familj. Mamma, jag, Anton, pappa, Viktor och farfar.

Men jag tjuvstartade redan igår med att bli firad av vännerna. Middag på libanesiska Sahara, också på söder, och sen vidare till Bomben på Trädgården. Lyckad kväll med kalasbra vänner!

Har faktiskt inte lagat mat vid min egna spis sen i tisdags. Känns lite som om jag haft semester. Käkat hos Julia, köpt hem sushi, käkat på Tacobar, Sahara å så Shanti ikväll. Man kan knappast tro att jag är en fattig student....men nu börjar vardagen igen å lyxlivet är över.

7 Comments:

  • At 2:11 em, Blogger Jonas Ehne said…

    Okej, jag är liksom lite nybörjare på allt det här så jag är osäker på om jag gör rätt. Men here goes: tack för senast! Det var jättekul och libanesiskt smakade grymt gott!

    /Jonas

     
  • At 2:28 em, Anonymous Anonym said…

    Stort GRATTIS i efterskott/Cilla

     
  • At 5:17 em, Anonymous Anonym said…

    Hej och grattis än en gång! Vill bara passa på att tacka för en mycket trevlig lördagskväll. Ses/Jenny och David

     
  • At 6:31 em, Anonymous Anonym said…

    Tack så hemskt mycket för trevlig middag!

    Ledsen att jag inte ringde igår, men du fick väl mitt kort iallafall?

    Kramis

     
  • At 9:31 em, Blogger Emma said…

    Jonas:I bloggvärlden får man göra precis som man vill. Du gör alltså helt rätt...

    Jenny och David: Tack själva! Var kul att ni var med och firade mig. Ha det bra!

    Cilla: Tack! Hoppas vi ses i skolan snart.

    Karin: Ja, jag fick kortet! Tack tack! Var kul att gå ut och käka, det får vi göra lite oftare tycker jag.

     
  • At 8:46 em, Anonymous Anonym said…

    Hey syster! Tack för en trevlig födelsedag :)

    PS. Roligt att läsa din blogg.

    lilla bror.

     
  • At 10:08 em, Blogger Emma said…

    Tack själv. Ditt finfina foto står i fönstret. Stora syster

     

Skicka en kommentar

<< Home