emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, februari 23, 2006

Elitlistan

Min vän Karin vet inte vad hon ska tycka om Elitlistan som DN skrev om igår och bollar över det till mig. Ja, vad ska jag säga? Blev egentligen inte särskilt förvånad över att det finns en mejlinglista där journalister, debattörer och politiker med Alexander Bard i spetsen driver hatkampanjer. Mobbing finns överallt även om vuxna gör det mer diskret än barn. Det som däremot förvånade mig var att DN bedömde sin granskning som huvudnyhet. Bara för att de själva fiskade fram nyheten behöver den inte toppa. Det verkar som om DN har glömt vilka deras läsare är.

1 Comments:

  • At 1:20 em, Anonymous Anonym said…

    Tack för analysen. Bra när jag inte orkar tänka själv :-)

    Hopplös är jag helt enkelt.

     

Skicka en kommentar

<< Home