emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 01, 2006

Firar fem år

För fem år sen var jag pirrig. Pastan kokade, tomatsåsen puttrade och vinet låg på kylning. Familjen var i fjällen så jag och min date skulle få hela huset för oss själva. Efter middagen, som jag inte minns som stel, åkte vi till Mosebacke med några av mina kompisar. Där, på dansgolvet, kysstes vi för första gången. Eller jag kysste honom, fick jag höra efteråt.

Nu är vi sambos och har varit ett par i fem år. Häftigt att vi aldrig under åren tvekat på om det ska vara vi. Pusselbitar brukar vi kalla oss. Ikväll ska vi fira på Restaurangen. Blir nog en lite högre nivå än pastan i barndomsköket.

6 Comments:

  • At 12:34 em, Anonymous Anonym said…

    GRATTIS på 5-årsdagen!!! Ni är så fina tillsammans, hoppas ni får ett långt och lyckligt liv ihop!

    kram från mig som sitter på arla och har tråkigt idag

     
  • At 3:19 em, Anonymous Anonym said…

    Åh,ni är världens sötste! Grattis i efterskott! kram

     
  • At 3:54 em, Anonymous Anonym said…

    hej, bra val av ställe, det är jättegott där å grattis, jag firade 5 år i höstas.

     
  • At 7:22 em, Blogger Emma said…

    Tack tack! Maten var supergod och det var så mysigt så....Ikväll blir det mikromat på jobbet.

     
  • At 10:05 em, Anonymous Anonym said…

    Grattis lite i efterskott! Låter så mysigt.. :)

     
  • At 12:12 em, Anonymous Anonym said…

    Grattis från mig med.

     

Skicka en kommentar

<< Home