emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, mars 03, 2006

Skridskodisco

Helg, ljuva helg. Inget plugg eller jobb utan jag ska bara slappa å ha kul. Börjar med lite vin ikväll med två av mina klasskompisar, Karin och Maria.

Men första veckan på tv-kursen har varit rätt lugn. Igår var jag i Globen på skridskodisco och gjorde reportage. Infinite Mass spelade skivor och en massa ungar dansade på isen, eller de flesta åkte mest som vanligt. Det var inget lätt jobb att fixa spännande intervjuer med barnen. Upprörda fritidsfröknar kom springande och bad oss att sluta filma "deras" ungar. De hade inte med sig listorna på vilka av dem som fått tillåtelse av sina föräldrar att bli filmade. Suck! Visst förstår jag att det skapats en sån här rädsla för vad media kan göra. Bilder kan spridas snabbt och hamna i fel sammanhang. Men det är lite trist att ungarna, som verkligen bad om att få va med, inte fick bli filmade till ett simpelt skolprojekt om skridskoåkning. Som tur var hittade vi andra barn som var där med sina föräldrar som ville ställa upp.

Fast svaren blev mest: "Vet inte" och "Kul" när vi ville få dem att beskriva med färgstarka adjektiv tjusningen med att åka grillor. De var mest intresserade av om det skulle sändas på TV. "Blir jag kändis nu?" Frågade en liten tjej hoppfullt.