emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, mars 21, 2006

Freivalds avgår

Laila Freivalds avgår! Inte särskilt oväntat. Nu tar Bosse Ringholm över rodret tills vidare men vem blir det sen om sossarna lyckas behålla makten? Ingen känns självklar och saknade efter Anna Lindh i politiken är stor.

Från presskonferensen, citat Laila Freivalds (hon avbryter Göran Persson):
"Ursäkta. Men i går kväll hade jag en presskonferens i Bryssel med anledning av valet Vitryssland och den oroande utvecklingen i Mellanöstern. Ingen journalist var intresserad av någon av sakfrågorna. Det var då jag insåg att det här är omöjligt."

Jasså, så det var journalisterna som ställde fel frågor som fick henne att kliva av posten.