emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, mars 31, 2006

Marianne Greenwood

Trots snöblasket har det varit en skön ledig fredag. Efter långfrukost skrev jag lite på praktikansökningarna och det gick faktiskt hyfsat bra. Sen promenerade jag och Jonas till Etnografiska museet och såg Marianne Greeenwoods fotoutställnig. Verkligen fina bilder från hennes fotoliv. Under långa perioder bodde hon med urinvånare i bland annat Sydamerika.

Nu är spenatlasagnen i ugnen och om några timmar ska vi på premiärvisningen av den svenska filmen Vikarien. Passar mig perfekt ikväll. Imorgon däremot blir det nog mindre lugnt. Stor 25-års fest på en båt....min gamla kursare Lisa ska bli firad tillsammans med två kompisar.

1 Comments:

  • At 9:22 em, Anonymous Anonym said…

    Åh, du har börjat på ansökningarna! Jag har jobbat och varit i skolan hela dan, så det blir till att sitta imorrn, men jag har formulerat lite i huvudet. Trevlig helg!

     

Skicka en kommentar

<< Home