emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, april 07, 2006

Klassfest och Lindy hop på Spy bar

Intorkad mat, massa flaskor och smulit golv. Två timmar tog det för mig å klasskompisen Karin att få ordning på festlokalen efter gårdagens klassfest. Blev verkligen lyckat! Efter att vi käkat en massa gott från vår fina buffé och minglat färdigt hoppade många av oss in i taxibilar och åkte till Spy bar. Jag har aldrig satt min fot där förut därför att jag inte lockats av varken musiken eller folket. Dessutom ratar jag helst ställen där vakterna pekar ut vilka som platsar.

Men igår var det verkligen drag och klart över förväntan. Musiken var inte uttjatade hits utan 20-30-tals musik, typ swingjazz, och folket var klädda tidstypiskt och det var många som var otroligt bra på att dansa. Tror det kallas lindy hop. Först stod vi bara och kollade på imponerat när de glänste men sen tog vi tio över dansgolvet. Nu pratar några till och med om att börja en kurs för att de blev så bitna. Få se hur det går.


Karin och Andreas.


Eva, Johanna M och Maria.


Marco och Stefan.


Anna-Klara och Johanna C.


Synnöve och Jonas.


Kalle och jag.