emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, april 05, 2006

Shoppingglad

En svart veckad kjol. En grå tunn kofta. En rödrandig top å ett svart linne. Jag hade nästan glömt vilken behaglig känsla det är att komma hem med flera kassar med nya kläder. Linnet behövde jag sy om lite och satte mig framför tvn med nål och tråd. Av en slump råkade modedonnan Ebba von Sydow vara i rutan i ungdomsprogrammet Raggadish. Programledaren David Bexelius frågade henne om hon har något ansvar för att unga känner press att köpa dyra märkeskläder och ha det senaste. Ebba svarade att hon alltid försöker förespråka budgetshopping och berättade om Veckorevyns praktikant som sytt sitt linne av ett örngott. Det är stil sa Ebba. Därför kände jag mig helt rätt när jag satt där i mina mjukisbyxor och improviserade hej villt på det nyinköpta linnet från Åhléns. Blev faktiskt ganska bra så ska nog ha det imorgon på vårens första klassfest!

Ska försöka komma ihåg kameran och lägga upp bilder på mig, mina nya kläder och på mina fina klassisar.

2 Comments:

  • At 1:48 em, Blogger Ninaw said…

    Ja, visst är det kul med nya kläder! Det är faktiskt en alldeles speciell känsla att gå hem med sina kassar med nyinköpta kläder och fantisera hur (till vad, hur man ska kombinera dom) man ska använda dom och när:) Kreativt av dig att sy om lite. Skulle nog jag oxå göra om jag bara kunde sy.

    Jag är på jakt efter en topp av något slag som är i färgerna svart och vitt. Kolsvart och kritvitt helst. Randigt, blommigt, rutigt spelar ingen roll. Helst så ska den inte vara stickad heller, utan ska vara en vanligt topp att ha till jeans typ. Ser du en sådan eller någon annan, snälla meddela mig i vilken affär man kan hitta den! ;)

     
  • At 5:17 em, Blogger Emma said…

    Men jag är inte duktig på sy. Snarare våghalsig. Ofta går det åt pipan och min mamma, som sydde sina kläder som ung, får ordna upp det.

    Hm...en sån där svartvit topp måste ju finnas. Ska hålla utkik! Har själv ett svart- och vitrandigt linne men det har jag inte köpt i Sverige.

     

Skicka en kommentar

<< Home