emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, april 10, 2006

Danskurs

Är trött i benen efter att ha varit på min första kurs i Lindy hop (Typ jitterbugg, swing) vid Zinkensdamm. Velade länge om jag skulle hänga på och kom på många ursäkter, vissa mer kvalificerade än andra. Är glad att jag kom iväg trots att jag varken hade danskläder eller dansskor med mig. Hittade faktiskt ett par dojor där i en sån där låda med kvarglömda grejer.

På kursen, som var för nybörjare, var vi säkert 40-50 pers. Något fler tjejer så ibland fick man dansa med sig själv. Inte så kul. Man dansade hela tiden med olika kavaljerer och det var stor skillnad. Vissa kunde verkligen föra medan andra var helt tafatta. De som skulle tillrättavisa en var inte så roliga heller. "Kolla inte på fötterna....." Slappna av i armarna..." Visst, det är viktigt men första gången har man ju fullt sjå att få koll på stegen.

8 Comments:

  • At 11:45 fm, Blogger Martin von Krogh said…

    Fan vad coolt!!!! Jag måste få hänga på när jag flyttar hem!

     
  • At 1:13 em, Blogger Emma said…

    Ja visst, häng med! Det var riktigt kul. De har en klubb på onsdagskvällar också då man kan "socialdansa" som de uttryckte det.

     
  • At 7:57 fm, Anonymous Anonym said…

    Ha ha, du och martin von krogh på lindy hop! Vilken syn!

     
  • At 7:53 em, Blogger Martin von Krogh said…

    Tack Karin! Kul att se att du lever, läste din komentar om att det är kul att hålla koll på gamla hångel utan att behöva träffa dom.... I vilket fall är det kul att läsa din blogg. Och du får väl hänga på och börja dansa Lindyhopp om du vill ha nått att skratta åt! ;)

     
  • At 9:48 em, Blogger Emma said…

    Ja, vi kan kanske dra ihop ett helt Enskedegäng...först går vi på kurs å sen har vi fest.

     
  • At 8:58 fm, Anonymous Anonym said…

    Ha ha igen, Emma, Martin von Krogh och Karin på Lindy hop...

    Intressant vilka som läser ens blogg, och vissa verkar ju läsa den noggrannt också! Trodde bara Emma skulle se den kommentaren om gamla hångel :-)

     
  • At 9:37 em, Anonymous Anonym said…

    Men Emma! Vad kul att du provat på lindy! Det är ju det som jag, mamma och Jojo har dansat/dansar! De har ju världens roligaste sommarläger - Herräng Dance Camp.
    Hoppas du fortsätter, jag kanske skulle ta och börja igen...

    Glad Påsk på dig!

     
  • At 1:57 fm, Blogger Emma said…

    Hej Matilda och glad påsk! Ja, jag tänkte på dig när jag koncentrerat försökte få till stegen. Förstår att ni fastnat för just den dansen!Ha det bra. KRAM

     

Skicka en kommentar

<< Home