emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, april 20, 2006

Snurrigt

Tankar snurrar hela tiden. Så mycket att tänka på just nu. Praktiken tar mest kraft. Nu är två av mina fyra val tagna. En kille knep Metro utan att jag ens fick chansen att visa upp mig. Varför har man inga intervjuer, ens på telefon, när bara 4 pers sökt en plats? Suck..."ingen vill ha mig, ingen tycker om mig..." (Är det en barnsång?) Ringde faktiskt en kille från DN idag och jag blev först jätteglad men sen insåg jag att det gällde prenumerationen. Taskigt.

När jag inte analyserar praktiken skriver jag på två grejer. En frilansgrej som ger pengar och så reportaget om Fi. Är faktiskt ganska omtumlad. Har varit med Fi på två möten i fem långa timmar idag. 17-22. Blir inte lätt att skriva ihop på 5000 tecken men det var intressant. Kändes nästan lite förbjudit. Inga andra journalister fick ju va med och mycket av det jag fick höra skulle kunna ge feta rubriker. Men det tänker jag inte läcka till hyenorna.

3 Comments:

  • At 7:06 em, Anonymous Anonym said…

    jo,vi tycker om dig! Han/Hon i barn sången äter mask, men du är ju vegetarian, HI HI

     
  • At 11:09 em, Anonymous Anonym said…

    Vi tycker också om dig jättemycket!
    H+G

     
  • At 11:53 fm, Blogger Emma said…

    Ha ha,vad bra....känns skönt å veta.

     

Skicka en kommentar

<< Home