emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, april 30, 2006

Riddarholmen bättre än Vasaparken

Jag råder er alla: åk inte till Vasaparken på Valborg! Vi var ett stort gäng som åkte dit först men det var den mest fjuttiga brasa jag någonsin sett. Vi såg den knappt. Musiken som spelades fick mig att rysa. Haleluljasånger om att gud är min vän. Sen när blev Valborg religiöst? Det är ju våren som ska välkomnas, inte gud.

Som tur var höll inte firandet på Riddarholmen samma låga klass. Brasan var klart större, men inte som förortsbrasan i Enskede, och på scenen lirade ett bra jazzband innan den öppnades för alla sångglada. Hög kvalitet faktiskt. Duktiga småtjejer, proffsig musikklass och så lite bellmanhistorier. Å inget gudstjaffs. Allas vår Björne, Jörgen Lantz, var konferencier.

2 Comments:

  • At 11:39 em, Anonymous Anonym said…

    Du gav mig ett väldigt gott skratt så här på kvälls kvisten. Tack det va gott!!!!

     
  • At 12:08 fm, Blogger Emma said…

    Ha ha, var så god. Hoppas Alma mår bra å att vi ses snart!

     

Skicka en kommentar

<< Home