emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, maj 03, 2006

Jan O Karlsson - märklig prick

Idag var Jan O Karlsson i skolan. Sossen som släppt ur sig grodor i klass med Ringholm och som 2002 kritiserades för att ta emot dubbla löner. En märklig man. Först får man intrycket av att han är en mysig och rolig prick som är lätt att prata med. Han bara log hela tiden. Och så är det säkert också. Men han visade också en annan sida.

Föredraget handlade om politiska skandaler i medierna och förutom Jan O K var ett gäng medieforskare med och Nils Funke, chefredaktör för Riksdag och departement. Forskarna och Jan menade att skandalerna han var inblandade i egentligen inte var så märkvärdiga utan det var media som förstorade upp det. Kanske har de rätt i att proportionerna blev fel men att de dubbla lönerna ifrågasattes är väl inte så konstigt. När några studenter tog upp att det inte är förenligt med sossarnas syn på rättvisa och frågade om han skulle ha donerat bort en av lönerna även utan mediedrevet blev han nästan aggressiv. Noll självinsikt.

Nu har pinnen i Bloggstafetten äntligen kommit till mig. Ämnet jag fått av Virvla är:
Är det du eller din rädsla som styr dina steg?

Intressant men svårt ämne. Har till på lördag mig att skriva ihop en text. Dax att ta itu med mina rädslor alltså....

3 Comments:

  • At 12:17 em, Anonymous Anonym said…

    som fd jmkare ska jag hålla ögonen på dig ;)
    nejdå, jag är mest glad över att mitt ämne har hamnat i goda händer!

     
  • At 11:06 fm, Blogger Emma said…

    Jasså, en ex-jmk:are! När gick du ut och vad gör du nu?

    Kul ämne jag fick men inte lätt. Och det ska det väl inte vara heller.(-:

     
  • At 4:22 em, Anonymous Anonym said…

    usch jag gick aldrig ut :( läste mkv och vantrivdes väldigt. önskar att jag hade orken att ta mig i kragen och ta de två sista tentorna...
    lycka till!!

     

Skicka en kommentar

<< Home