emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, maj 02, 2006

Bush mot sexindustrin?

Bush ska ha kritiserat sexindustrin och den befarade bordellverksamheten vid sommarens Fotbolls-VM. Första gången han säger något vettigt. Tänk om alla dessa maktens män som finns världen över kunde göra något åt människohandeln. Jämo, Claes Borgström, sliter i motvind. Jag tror inte att en bojkott av VM är rätt väg att gå men alla med inflytande borde aktivt arbeta mot att kvinnors kroppar blir varor.

Och nej, jag tror inte det finns några lyckliga horor.

3 Comments:

  • At 11:16 em, Anonymous Anonym said…

    Nej jag tycker inte att vi ska ha nån bojkott av VM, det är inte riktigt rätt väg att gå. Men jag blir så less på att svenskar som vanligt ska sätta sig lite över andra och tycka att vi är så mycket bättre - hallå!!! - vi har faktiskt stora problem med prostitution, trafficking, sexhandel osv här i vårt fina land också! vi är ju inte bättre än tyskland, trots att det ju är olagligt här. man kan inte blunda för problemen i sitt hemland...

     
  • At 9:56 fm, Anonymous Anonym said…

    Oj jag kanske lät lite rörig i förra inlägget... Håller med i alla fall att alla med inflytande borde arbeta mot att kvinnors kroppar blir varor, och ja - Claes Borgström arbetar verkligen i motvind! Och nej, jag tror inte heller på att det finns lyckliga horor

    Kram

     
  • At 11:21 fm, Blogger Emma said…

    Nej, jag håller med. Blir konstigt att skrika om bojkott när vi själva har en massa problem. Samtidigt tycker jag att det finns en skillnad mellan Sverige och Tyskland där många just talar om de lyckliga hororna som gjort ett fritt val. Det sjuka med fotbolls-VM är ju att kvinnor ska bussas dit.

     

Skicka en kommentar

<< Home