emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, maj 15, 2006

DN:s kulturtester

Nej, någon framtid på DN:s fina kultursidor har jag nog inte. Gjorde de sex kulturtesten på deras hemsida och kan bara ge mig själv betyget underkänt. Det enda testet som jag hade lite koll var det om schlager. Pappa, som är ett stort Dylan-fan, lär bli besviken på det ynka poäng jag lyckades få ihop i frågorna om mannen från Minnesota. Lite förvånad själv faktiskt att det inte gick bättre än så. Höll ett föredrag på musiken i nian om Dylan, som jag återanvände på engelskan, och som jag minns än idag hur det började. "Bob Dylan was born 1941 in Duluth Minnesota, near the canadian border...." Dessutom såg jag honom i Globen för några år sen.

Ja ja, jag skyller på att frågorna var dåliga. Här är resultatet och utmana mig gärna.

Schlagertestet: 6 av 9 rätt
Tågtestet (om litteratur): 3 av 7 rätt
Narniatestet: 4 av 7 rätt
Färgläratestet: 3 av 7 rätt
Mozarttestet: 2 av 7 rätt
Dylantestet: 1 av 5 rätt

Varför var det inget filmtest? Det borde jag ha bättre koll på med 888 sedda filmer.

4 Comments:

  • At 10:31 em, Blogger Karin said…

    Oj tror inte jag ska göra de där testen, lär inte gå bra...

     
  • At 7:10 em, Anonymous Anonym said…

    Jag har gjort testerna...knappt så man vågar säga resultatet. Dylantestet 0/7. Hur gick det till? Jag gillar honom ju! Men på Narniatestet fick jag 7/7. Fast det kanske inte är nåt direkt att skryta om...

     
  • At 8:23 em, Blogger Emma said…

    Grattis till fullpotten! Hoppas de fixar nåt filmtest snart.

     
  • At 1:31 em, Anonymous Anonym said…

    Jag fick:
    Schlager 5 av 9
    Färglära 4 av 7
    Mozart 4 av 7
    Dylan 3 av 5
    Tåg 2 av 7
    Narnia 1 av 7

    Har inte läst Narnia så den var ju klart svårast...

     

Skicka en kommentar

<< Home