emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juni 13, 2006

Premiärdopp

Efter en olidligt varm arbetsdag var det underbart att hoppa i vattnet vid Reimersholme (en av stans absolut vackraste platser) Kan nog inte ha varit mer än 18 grader men det var ganska många som badade. Maria och jag låg länge i gräset och förundrades över att det aldrig blev svalare trots att klockan tickade på. Under cykelturen hem, denna gång längs med Södermälarstrand med utsikt mot Statshuset, kollade jag in alla uteserveringar jag vill sitta på någon gång.

Det är besparingstider på jobbet och det märks. Många är oroliga och irriterade och idag hade bossen möte och vi timanställda fick reda på att vi inte kommer att få jobba lika mycket som de sagt först. Som tur var blev jag inte av med så många dagar men det känns som om de kan få för sig att effektivisera ännu mer. En bricka i ett spel, det är vad jag är.

Är dödstrött. Imorgon är sista dan för den här gången jag börjar sex. På torsdag är jag ledig. Längtar.

2 Comments:

  • At 3:12 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, vad gött med ett dopp i vattnet!Reimersholme har jag aldrig badat vid men jag känner igen det. Är det så vackert alltså? Måste se till att gå dit att titta nästa gång jag är i stockholm. :)

     
  • At 7:09 em, Blogger Emma said…

    Ja,dit måste du åka! Ligger vid Hornstull, Långholmen. Klart understattad plats.

     

Skicka en kommentar

<< Home