emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, juni 10, 2006

Det bidde en tumme

Idag har jag en artikel med i dagens Metro. Eller artikel, snarare en notis. Men det var en artikel med tre intervjuande och med flera, enligt mig, viktiga aspekter. Det mesta försvann. Kort handlar artikeln om att informationskampanjer mot ungdomsfylla ofta är för ensidiga och negativa vilket gör att de man vill nå slår ifrån sig informationen. Det är en sociolog som skrivit en avhandling om det. Hon kritiserar Föräldraföreningen Mot Narkotika som jag också intervjuade men de citaten togs bort.

Jag vet ju att det funkar så här, och Metro är väl inte direkt känd för sina långa texter, men blev ändå lite besviken. Var ju så mycket mer som gjorde artikeln intressant. Sociologen jag intervjuade är inte heller glad. Hon tyckte att det blev helfel. Så dumt. Hon fick ju läsa det innan just för att det skulle bli rätt men det spelade visst ingen roll.

3 Comments:

  • At 9:47 em, Blogger Planen said…

    sådan är journalistiken, otack är den armes lön, det är de rikas paradis men, ingen hör en fattigs bön.

     
  • At 2:15 em, Blogger Jonas Ehne said…

    Som expert på misslyckanden måste jag uttala mig i den här frågan. Jag anser till att börja med att detta misslyckande var Metros och ingen annans. Dessutom var det inte stort nog för att platsa på en blogg som Fiaskot. Nä, på det stora hela taget så tycker jag att du mest ska vara stolt över att ha kommit med! Bra jobbat.

     
  • At 7:59 em, Blogger Emma said…

    Tackar Jonas. Nej, du har har rätt. Det var Metros allt alltihopa. De missade ju flera poänger.
    Jag hajar fortfarande inte hur JMK kunde dissa dig. Tror du skulle ha gjort succé.

     

Skicka en kommentar

<< Home