emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, juni 12, 2006

På cykel genom stan

Värmebölja och jobb hör inte ihop. Jag blir lite stressad av att behöva sitta inne när solen gassar och vattnet blir varmare och varmare. Vill vara på landet eller på en skärgårdsö. Ligga i hängmattan och läsa, ta ett morgondopp eller sitta längs fram på motorbåten Lola och dingla med benen.

För att njuta av värmen cyklar jag till jobbet som ligger på andra sidan stan. Gärdet till Skanstull. Vissa dagar börjar min arbetsdag kl 6 och jag hojar hemifrån en halv timma innan. Lite segt att kliva upp 5 men det är faktiskt ganska härligt att cykla genom stan när alla sover. Känns nästan som om jag äger gatorna när jag trampar på längs med Strandvägen, Skeppsbron och Götgatan. Vattnet glittrar och bara några morgonpigga turister strosar fram.

Det stora plusset med att börja jobba i ottan är att jag är fri vid tre. Idag cyklade jag till Djurgården som vid den tiden var proppad med turister. Fick sällskap av Anna-Maria och vi köpte kulglass och la oss i skuggan under ett träd. Framför oss paddlade några kajak, en man rodde och några gled fram med båt.

Köpte också en ny bikini idag så förhoppningsvis blir det premiärdopp i veckan. Kanske redan imorgon.

4 Comments:

  • At 10:22 em, Blogger Ninaw said…

    Åh, vilket lättsamt och positivt inlägg. =) Där försvann lite av ångesten efter Mysteriuos skin.. Tack, nu kanske jag kan sova! =)

     
  • At 6:41 fm, Blogger Emma said…

    Ha ha. Vad bra!

     
  • At 4:36 em, Anonymous Anonym said…

    Jag badade igår. Nästan historiskt rekord!

     
  • At 9:26 em, Blogger Karin said…

    mitt rekord från 2 år sen är 17 maj. ganska bra! badade fötterna idag, var på utflykt med tove och jonas, men ville inte bada pga förkylning.... jag e så förståndig!

     

Skicka en kommentar

<< Home