emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, juni 26, 2006

Tjusningen med att tjuvlyssna

Det bästa med att åka tunnelbana, tåg och buss är att tjuvlyssna på folk. Ofta säger människor rätt roliga, konstiga och knäppa saker. Ibland kan det vara frustrerande om två personer är oense om en fråga och jag själv är säker på vem som har rätt. Ska man lägga sig i eller inte?

Min klasskompis går i terapi för sin spindelfobi. För ett tag sen fick hon låna hem en spindel i en burk som hon skulle göra olika övningar med. Tror spindeln kallades Glen eller nåt sånt. En dag råkade hennes pojkvän ha ihjäl spindeln när han lekte med den. När min vän åkte tunnelbana ringde hon sin terapeut för att berätta om vad som hänt. "Glen är död. Han dog bara plötsligt". Medresenärerna kollade förskräckt upp. Att det var en spindel som var huvudperson i tragedin trodde de nog inte.

Har du tråkigt och inte har möjligt att lyssna på folk som snackar goja men har tillgång till internet? Gå in på den roliga sidan Tjuvlyssnat: samtal i Sverige.

4 Comments:

  • At 1:16 em, Blogger sparris said…

    Oh, det är inte så att du vet var hon får sin terapi? Min pojkvän är paniskt rädd för spindlar och skulle vilja ha hjälp för det. :)

     
  • At 1:39 em, Blogger Emma said…

    Nej, men kan kolla upp. Verkar fungera väldigt bra i alla fall och hon gör framsteg. Bor ni i Stockholm? Det var här terapin var i alla fall.

     
  • At 3:21 em, Blogger Karin said…

    haha, jag fick svårt att svara i telefon här i växeln (fnissade för mkt) stackars glenn!!! eller stackars medresenärer... tokigt.
    men bra att hon gör framsteg i terapin!

     
  • At 8:36 em, Blogger Ninaw said…

    Haha! Känner oxå igen mig i den där frågan "Ska man lägga sig i eller inte" just när man vet vem som har rätt.

    För övrigt så hållerjag med dig om att det är kul att tjuvlyssna på folk när man åker kommunalt, ibland kan man få ta del av en del lustiga historier eller dispyter osv.

     

Skicka en kommentar

<< Home