emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juni 27, 2006

Läsning för lata dagar

Artikeln är skriven och nu väntar fem hellediga dagar innan julijobbandet är igång. Ikväll åker jag och mamma ut till landet utanför Mariefred. Hoppas på några soliga dagar så jag kan lata mig ordentligt. Har i alla fall laddat med en massa att läsa. Tog en sväng förbi Pocket shop och Presstop idag och handlade både böcker och tidningar.

Tidningar:
Vänsterfeministiska Bang. Brukar inte köpa den för jag tycker den brukar va lite för mastig men blev lockad av puffen: "Claes Borgström: Därför blev jag feminist".

Det mer liberala karriär- och samhällsmagasinet Diego. Har inte köpt tidningen innan men är nyfiken på den. Verkar finnas en hel del intressant att läsa.

Böcker:
Doppler av Erlend Loe, om en präktig ekonom som lämnar sitt trygga familjeliv för ett liv i skogen.

Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda, om fyra udda människor i Paris som trots sina olikheter bor under samma tak.

Klockan 10.31 på Morgon i Khao Lak av Pigge Werkelin och Lena Katarina Svanberg. En bok om Pigge som förlorade sin familj i Tsunamin. Egentligen har jag nog hört historien redan men av någon anledning var jag tvungen att köpa den.

2 Comments:

  • At 10:31 fm, Anonymous Anonym said…

    Har också precis köpt Pigges bok och föll antagligen för samma känsla som du. Man var tvungen att köpa den av någon anledning... Nyfikenhet?
    Men hjälp vilken dåligt skriven bok, ibland imperfekt tempus, ibland presens. Får man verkligen ge ut böcker som inte är redigerade ordentligt..? Men det känns ändå som lite allmänbildning att ha läst den, eftersom han har blivit hela Sveriges Tsunami-amabsadör.
    Ha det så skönt på landet!

     
  • At 7:22 em, Anonymous Anonym said…

    Pigge skulle inte jag köpt, men Doppler tror jag däremot kan vara en toppenbok. Ha en skön stund på landet med trevlig läsning! =)

     

Skicka en kommentar

<< Home