emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, juli 14, 2006

Libanon

Det går inte att ta in och förstå. Bomberna som faller och människorna som dödas. Hela dagen idag och igår har jag lyssnat på Ekots nyhetssändningar på jobbet. Det har varit lite att rapportera till våra kunder för sändningarna har dominerats av det som händer i Libanon. Egentligen borde jag vara helt skakad efter att ha matats med det som händer hela dagen. Har hört intervjuer med förtvivlade svenska mammor som är fast i landet med sina barn. Men det är jag inte. Jag hör vad de säger men kan inte ta in det.

En person som inte kan blunda för vad som sker är Martin som är där och jobbar som fotograf för Aftonbladet. På sin blogg berättar han vad han upplever mitt i stridens hetta och lägger ut nytagna bilder. Imponerande att det finns de som har modet att vara där och ge oss de viktiga bilderna och berättelserna. Särskilt efter att så många journalister dödas i krig varje år. Senast fotografen Martin Adler. Jag har svårt att tro att jag någonsin kommer att våga det.