emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juli 23, 2006

Kvalitetstid

Fruntimmersveckan och min namnsdag idag. Inget jag brukar fira. Min bror Anton fyller också år idag, 29, så jag hamnar liksom i skuggan av det. Men det gör inget alls. Konstigt att fira sitt namn faktiskt. Dessutom är det Kristina imorgon och det heter jag också så kan väl köpa mig en glass då eller nåt. Har varit ett dygn på Antons tjej Moas mammas landställe i Tyresö. Var verkligen vackert och idylliskt. Tre fina hus med terasser och trädgård som låg på ett berg med världens utsikt över havet. Vi, min familj och Moas, satt ute hela kvällen och gick inte in förrän vid ett. Åt massa gott, spelade fotboll (ja, inte jag så mycket men grabbarna och mamma) och tillslut lappleken.



Alla skriver en massa kändisnamn på lappar och sen ska man förklara för lagkompisen vem det är utan att nämna något namn. Kul och rätt svårt när man börjar bli trött och fått i sig lite vin. Gäller att vara uppfinningsrik. En annan gång när vi spelade skulle jag förklara Arne Hegerfors för min pappa. Om efternamnet sa jag: "Den första delen låter som en fågel (Häger) men på stockholmska och den andra delen som vatten i naturen)

Härligt att bada i havet också. Ska bli mer av snart. Om en vecka är jag i Italien och därför känns det inte särskilt tungt att det redan är en ny arbetsvecka med uppstigning 5.

Bilderna är tagna av min mästerfotograf till bror: Viktor.









6 Comments:

  • At 11:28 em, Blogger Ninaw said…

    Hej, vad duktig din bror är. Var inne på hans sida och glodde lite! :)

     
  • At 11:30 em, Blogger Ninaw said…

    Tjoho, förresten! Du fotar väl och rapporterar från Italien va?? Hoppas du får uppleva mycket! :)

     
  • At 8:13 fm, Blogger Emma said…

    Ja, visst e han. Är en stolt syster. Visst ska jag rapportera från Italien. Två veckor utan bloggande går ju inte. Hoppas du haft det bra i torpet!

     
  • At 11:35 fm, Anonymous Anonym said…

    Here are some links that I believe will be interested

     
  • At 2:43 em, Anonymous Anonym said…

    Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
    »

     
  • At 1:18 fm, Anonymous Anonym said…

    Your are Nice. And so is your site! Maybe you need some more pictures. Will return in the near future.
    »

     

Skicka en kommentar

<< Home