emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, augusti 02, 2006

Galen resa

18 timmar. Efter en lang dramatisk resa har vi det riktigt bra. Vi tar det bara lugnt och har knappt koll pa vad klockan ar. Utan att ga in pa nagra detaljer om resan hit kan jag namna att jag blev av med mobilen, passet och en lax vid tva olika tillfallen! Helt galet. Det hela hande pa Roms tagstation sa akta er for den. Lite senare var Jonas nara att mista sin resvaska men lyckades fa tillbaka den efter en sprangmarsch till grannbyn. Det hela kandes som en dalig film!
Sa vill ni sms:a mig far ni ta Jonas mobil.

Nar vi kom fram i sondagskvall i Atrani, en liten mysig by pa Amalfikusten, var vi helt slut. Skulle vilja lagga upp bilder for det ar verkligen vackert har men ar pa ett pyttelitet internetcafe i grannbyn (finns bara 2 datorer) sa jag tror jag gor det en annan gang. Idag ar himlen mork men det konstiga ar att det inte regnar. Nagra tunga droppar kom bara sa vi lag kvar pa stranden och laste. Ar anda valdigt varmt. Har bara ett par sidor kvar i "Lat den ratte komma in" och vill inte att den ska ta slut. Ar sa bra! Men pa hotellet vantar forstas en hel hog andra. Om nagra dagar aker vi vidare till Sorrento. Dar planerar vi att ta baten ut till Capri dit vi akte for nagra ar sen.

Hoppas allt ar bra med er dar hemma. Kram

4 Comments:

  • At 7:53 em, Anonymous Anonym said…

    sorrento är sååå fint, kommer du ihåg att jag har varit där?
    Kram

     
  • At 9:28 em, Blogger Emma said…

    Ja, det ar klart att jag minns! Gar och kollar pa alla hotell och undrar om det var dar ni bodde. Vi har ingen pool och det skulle jag vilja ha for stranderna ar ju inte de finaste. Men vackert ar det! Kram

     
  • At 10:08 em, Anonymous Anonym said…

    Vi bodde långt upp på ett berg mittemot vesuvio och det fanns en ganska stor pol, skönt efter som det var lång till havet. Kram

     
  • At 10:11 em, Anonymous Anonym said…

    pool ska det ju stå! Hi hi!

     

Skicka en kommentar

<< Home