emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, augusti 17, 2006

Snabbvisit i Sundsvall

Idag har jag gjort mitt livs första jobbresa med flyg. Åtta i morse tog jag flyget, tillsammans med ett gäng slipsnissar och någon kostymkvinna, till Sundsvall. Åkte direkt till Skandia där jag träffade en trevlig försäkringsrådgivare som berättade om sitt jobb. Först var det lite stelt och trögt men sen verkade han bli mer bekväm och babblade på rätt bra. Ibland fick jag hejda honom för att jag inte hajade ett jota. Pensioner och försäkringar är inte direkt mitt område. När vi pratat i ungefär två timmar och jag var helt slut i handen var det dax att träffa nästa intervjuperson.

Över en lunch på Åhléns träffade jag en pratglad kille som var oerhört engagerad i fackligt arbete. Han jobbar på försäkringsbolaget IF med fackliga frågor och försöker särskilt värva unga medlemmar. Alltid kul att möta personer som verkligen brinner för något. ´

Vid fyra flög jag hem igen och var rätt trött i huvudet när jag kom hem. Funderade på att lägga mig i soffan men bestämde mig ändå för att snöra på mig joggingskorna. Det var ett bra val för det var perfekt väder att springa i. Och så gick det faktiskt bra trots att jag inte tränat på länge. Promenaderna i Rom måste ha haft nån effekt.

2 Comments:

  • At 9:48 fm, Blogger Karin said…

    Shit vad du är duktig! Joggning alltså... Det har jag lyckats med två gånger i sommar. Men tänker mig att jag ska promenera till jobbet varje dag i Paris, så jag är i alla fall på planeringsstadiet vad det gäller motionen...

     
  • At 10:38 fm, Blogger Emma said…

    Tack...blir ju sporrad av Annis som springer hela tiden. Men promenader är också bra. Minns hur jag gick hela tiden när jag bodde i Florens. Ses!

     

Skicka en kommentar

<< Home