emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, augusti 20, 2006

Första kräftskivan

I fredags hade min familj kräftskiva på altanen i Enskede. Mamma hade köpt så mycket kräftor, en hink svenska, att det för första gången blev över. Var väldigt gott och mysigt att sitta där i den varma kvällen med tänd ljuslykta. Var lite tråkigt att jag blev tvungen att smita innan efterrätten.

Mina gulliga klasskompisar väntade på stan. Kul att träffas efter sommaren. Imorgon ska vi allihop kastas ut på våra redaktioner. De som är på SVT eller SR ska på gemensamma utbildningar första veckan. Men jag får ingen sällskap inte.
Lite pirrigt är det. Borde kolla upp vad jag ska ha på mig imorgon. Bra intryck vill man ju alltid göra.


Snart 10-åriga Albin, min brors tjejs son.