emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, augusti 22, 2006

Utmaning

Första dagen på praktiken är avklarad. Verkar vara en väldigt bra praktikplats och en skön stämning på redaktionen. Alla var trevliga och välkomnande och det märks att jag inte är den första praktikanten. Gjorde inget avancerat igår utan var på några möten, kul att höra hur de nyhetsvärderar, och fick en massa information. Idag börjar jag halv fem och ska jobba med korrekturet. Känns som om jag kommer att lära mig massor den här terminen. Nu känns det rätt svårt. Ska lilla jag redigera så där proffsigt? Ska lilla jag hitta nyheter som sedan kanske hörs i Ekot eller på Rapport? Utmaning är bara förnamnet.

4 Comments:

  • At 11:43 fm, Anonymous Anonym said…

    Lycka till! Tack för titten o välkommen in hos mig!

     
  • At 1:47 em, Blogger Ninaw said…

    Wow! Skithäftigt ju!! =) Du måste skvallra när något du gjort kan läsas eller höras i stormedia! ;)

     
  • At 9:35 fm, Blogger Emma said…

    Tackar mie!

    Nina: Ja du, det lär nog dröja innan mina grejer kommer slå så stort. Första ska jag redigera i tre veckor och sen bevaka lilla Märsta. Men sen kanske....

     
  • At 10:13 em, Blogger Ninaw said…

    Det kanske blir snabbare än du tror? Lokalt är väl oxå stort!

     

Skicka en kommentar

<< Home