emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, september 01, 2006

Fossmo satte fart på jobbet

Bra att Sveriges kändaste pingstpastor Helge Fossmo tar sig i kragen och erkänner. Soppan Knutby bör få ett sanningsenligt slut. Man undrar ju vilka fler som är inblandade i dramat. Förutom att det är bra om sanningen kommer fram var det kul när det blev lite fart på kvällsredaktionen igår kväll. Oftast är det rätt lugnt och jag märker inte direkt av någon nyhetshets men igår blev det fart på nyhetschefen och polisreportern fick kontakta polis och Knutbyfolk. En redigeringskollega fick snabbt stuva om på sin sida för att få plats med nyheten.

Hade inte Helge valt att erkänna just igår lyckades jag rätt bra själv med att skapa lite dramatik. Min dator hängde sig när jag nästan hade redigerat klart en sida. Hade bara rubriken kvar. Fick order om att starta om datorn och sen öppnade jag mappen där min sida fanns. Det skulle jag inte ha gjort. Allt var borta och sidan var lika tom som den var 2-3 timmar tidigare. De hade visst glömt att berätta för mig att man aboslut inte fick göra så....ja ja, det var bara att börja om, en timma innan hemgång. En rätt bra övning i alla fall.

2 Comments:

  • At 7:35 em, Blogger Ninaw said…

    Hallo! Ser att din räknare (vad den nu kallas.. den som räknar besök på bloggen) oxå är borta! Vad har hänt? Har du någon aning?

     
  • At 12:25 fm, Blogger Emma said…

    Nu när jag kollar är den här i alla fall. Kanske var det bara något tillfälligt problem. Verkar va lite småstruligt med den där räknaren hela tiden. Min besökstatistik har gått ned så mycket så jag bryr mig inte lika mycket om den...(-:

     

Skicka en kommentar

<< Home