emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, augusti 31, 2006

Lantz släpper inte en fråga

Lyssnar på Lantz i P3 idag igen. Idag är det Maud Olofsson som intervjuas och Annika Lantz går verkligen hårt fram. Vilken skjutjärnsjournalist. Hon släpper inte ett svar utan ifrågasätter allt. Maud klarar sig rätt bra faktiskt och har svar på det mesta. Frågan om monarkins existens var väl den enda som hon inte kunde ge ett bra svar på. Hon sa att det finns andra frågor som är viktiga och ville snabbt byta ämne till jobben.

Nu har jag redigerat några dagar och blir bättre och bättre. Är en skön känsla att komma på en bra rubrik som perfekt passar in. Det är inte lätt och det tar på krafterna att vara nybörjare. Blir trött på att hela tiden ställa frågor till mina erfarna kollegor. Många av dem har jobbat på Unt i 15-20 år. Klart att de kan sitt jobb. Idag är sista arbetsdagen för veckan och det ska bli skönt att vara ledig imorgon. Eller ledig och ledig, jag får tid att skriva på artikeln som gnagt i mitt samvete hela veckan.